Национална програма
"Хубаво е в детската градина"
Националната програма "Хубаво е в детската градина" е разработена в съответствие с Приоритетна област 1 „Ранно детско развитие“ на Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021-2030). В края на учебната 2022-2023 година ДГ№26 "Изворче" кандидатства и беше одобрена за финансиране, в размер на 3988.00 лв., за реализиране на следните дейности през учебната 2023-2024 година:
1. Създаване на условия и изграждане на среда за реализиране на иновативни педагогически практики, както и за прилагане на иновативни и авторски програмни системи.
2. Изработване и споделяне иновативни практики за провеждане на дейности с децата и семействата в и извън детската градина и за насърчаване на двигателната активност на децата.
Проектното предложение, разработено от екипа, включва прилагането на иновативни модели в образователния процес, чрез които детето да бъде активен участник, да има възможност да експериментира, да развива мисленето, наблюдателността, сръчността, концентрацията на внимание, да формира позитивно отношение с комплектите на LEGO® Education, използвайки подходите „учене чрез правене“ и „учене чрез игра“. Необходимостта от иновации в заниманията осигурява на децата интелектуално-стимулираща и подпомагаща образователна среда. Тя насърчава развитието на знания, умения и отношения, които са важни, за да могат децата да посрещнат предизвикателствата на новото време.
Иновативният модел дава възможност да се излезе от рамката на традиционното обучение в детската градина, включвайки разнообразие от дейности в областите от STEM образованието. Изграждането на интегративни връзки в различните образователни направления чрез подходите „учене чрез игра“, „учене чрез правене“ и „ролеви игри“ по увлекателен начин ангажират вниманието на децата и спомагат за усвояване и овладяване на натрупаните знания, развиване на фина моторика, логическо мислене, въображение, концентрация на внимание и работа в екип.
С прилагането на иновативния проект децата ще могат да решават проблеми и ще откриват как науката, технологиите, инженерството и математиката реално влияят на ежедневието им.
Какво очакваме да постигнем?
Децата да създават проекти с конструктор „LEGO® Education“, като използват своя творчески потенциал и конструктивни умения. Да организират самостоятелно предметно-игровата среда, използвайки различни средства за постигане на резултати – схеми , чертежи и образци. В играта децата влизат като режисьор, организатор и изпълнител, създавайки и разигравайки различни цялостни сюжети.
Учителите да обогатят професионалните си знания, умения и и компетентности при използване на иновативни методи на преподаване и техните практически решения.
Съвместната творческа дейност дава възможност на родителите като партньори да открият и подпомогнат интересите и талантите у децата. Продължаващо партньорство в интерес на децата и тяхното пълноценно развитие.
21.10.2023 г.
Стартирахме проектните дейности с обучение на тема: "Социално и емоционално развитие и езикова култура с LEGO® Education", на което нашата детска градина беше домакин и проведено от нашите дългогодишни партньори - Център за творческо обучение. Наред с придобиването на нови знания, умения и компетентности, се върнахме в детството, помечтахме, съпреживяхме различни емоции, измисляхме и разказвахме истории...
Мили деца, обещаваме ви, че ви очаква страхотно приключение! Заедно ще творим, конструираме, преживяваме и, най-важното - ще играем и ще се забавляваме! Така неусетно ще се учим взаимно, ще си поставяме нови цели и ще мечтаем! Ние, вашите учители, нямаме търпение! А вие?
м.януари, 2024 г.
През м.януари се проведе първата серия педагогически ситуации, в които бяха използвани конструкторите на LEGO® Education. Използването на LEGO технологията позволява да се повиши познавателната дейност, уменията да градят с конструктор, способността за избор на правилна последователност на действия, техники за свързване, комбинация от форми и цветове. Така децата изграждат устойчив интерес към градивна дейност, развиват способностите си за творческо използване на придобитите умения. Игровото преживяване се обогатява, което е предпоставка за активиране и развитие на диалогичната реч, въображението, мисленето, личния сетивен опит на децата.